Το Fifa19 κυκλοφόρησε στις 28 Σεπτεμβρίου και εν αναμονή του τίτλου για PS4 στο κατάστημά μας, πάμε να δούμε τι μας έχει ετοιμάσει η EA Sports.
Uefa Champions League
Φυσικά η ΕΑ και μόνο με το γεγονός ότι το Fifa από φέτος περιλαμβάνει τις διοργανώσεις του Champions League και του Europa League, “σκόραρε goal από τα αποδυτήρια” έναντι του ανταγωνισμού. Ήδη από την συνέντευξη τύπου στην Ε3 2018 γνωρίζαμε ότι το συμβόλαιο της UEFA με την Konami είχε λήξει, και φυσικά η EA “έτρεξε” να υπογράψει η ίδια συμβόλαιο αποκτώντας έτσι τα δικαιώματα για τις 2 κορυφαίες ποδοσφαιρικές διοργανώσεις. Και εδώ τελικά γεννιέται το ερώτημα; “Είναι το Fifa19 μια επανέκδοση του Fifa18 με την προσθήκη απλώς του Champions League;”
50/50 Battles
Λίγες ώρες εξοικείωσης με το νέο Fifa είναι αρκετές για να αρχίσουμε να διακρίνουμε αυτά τα μικρά-μικρά που θα μας κάνουν να πούμε ότι τελικά το Fifa19 “διάολε είναι πολύ καλό”! Φυσικά για άλλη μια φορά η φανατικοί του Pro θα πούνε ότι ο τίτλος της Konami εξακολουθεί να κρατάει τα πρωτεία στον ρεαλισμό του gameplay ωστόσο πλέον είναι ξεκάθαρο ότι η EA ποτέ δεν θα επιδιώξει να πάρει τα σκήπτρα σε αυτόν τον τομέα. Η ΕΑ θέλει ρεαλισμό στο gameplay, και κάθε χρόνο συνεχώς και εξελίσσει το κομμάτι αυτό, παράλληλα όμως θέλει να κρατήσει το “SuperWow” αίσθημα του να πετύχει κανείς goal με ανάποδο ψαλίδι!
Ο ρυθμός πάντα ήταν αυτό που κατέκριναν οι πολέμιοι του Fifa και πολλές φορές εκνεύριζε και τους ίδιους του τους φαν. “Υπερηχητικοί” παίκτες που διέσχιζαν όλο το γήπεδο με απίστευτη ευκολία, αμυντικοί που “μάντευαν” τις κινήσεις σου και σου έπαιρναν την μπάλα πριν καν πατήσεις κάποιο κουμπί.
Στο Fifa19 εξακολουθούμε να έχουμε μοναδικές δεξιότητες, αμυντικούς που σου παίρνουν την μπάλα για πλάκα αλλά ωστόσο πλέον όλα αυτά αρχίζουν να βρίσκουν μια ισορροπία. Δεν γίνεται πλέον όλοι οι παίκτες να χτυπάνε φάουλ λες και είναι ο Κώστα Φραντζέσκος (!!), οι αμυντικοί να κάνουν τρίπλες λες και είναι ο Μέσι, ούτε τα εξτρέμ να διασχίζουν ολόκληρο το γήπεδο απλώς πατώντας το κουμπί του σπριντ. Πλέον οι αμυντικοί είναι αμυντικοί, οι επιθετικοί είναι επιθετικοί και η φυσική θέση των παικτών στο γήπεδο αποκτά νόημα.
Active Touch
Τί είναι το Active Touch; Το νέο σύστημα για κοντρόλ της μπάλας που εισάγεται στο Fifa19 και παράγει πιο ρεαλιστικά animations ως προς την υποδοχή της μπάλας, με πιο κοντινό έλεγχο, καλύτερη ροή, περισσότερη ευχέρεια στη δημιουργία φάσεων και εισαγωγή των στοιχείων της προσωπικότητας του παίκτη, κάτι που δημιουργεί διαφορετικές δυνατότητες, ανάλογα με τον ποδοσφαιριστή που ελέγχετε κάθε φορά. Με μια κίνηση του δεξιού μοχλού ένας καλός μέσος μπορεί να ελευθερωθεί από τον αντίπαλό του και να τον στείλει στην αντίθετη κατεύθυνση, ενώ ένας καλός επιθετικός να κοντρολάρει σωστά την πάσα και να ζυγίσει το σουτ.
Τimed Finishing
Μία νέα δυνατότητα που έχει ήδη διχάσει. Πρόκειται για ένα μηχανισμό που θα προσφέρει επιπλέον bonus στους παίχτες που θα έχουν την ψυχραιμία και την συγκέντρωση μπροστά σε μια μεγάλη ευκαιρία για γκολ. Η βασική διαδικασία του σουτ δεν αλλάζει, αλλά πατώντας μια δεύτερη φορά το κουμπί προσθέτετε ένα “τελείωμα” στο σουτ. Αυτό που μετράει είναι το timing καθώς αν πατήσετε την κατάλληλη στιγμή το κουμπί τότε προσθέτετε έξτρα δύναμη και ακρίβεια αλλά αν αργήσετε τότε μπορεί και σε άδεια εστία να στείλετε την μπάλα στα περιστέρια! Υπάρχει βέβαια η δυνατότητα να απενεργοποιήσετε τον συγκεκριμένο μηχανισμό και να έχετε το κεφάλι σας ήσυχο.
Dynamic Tactics
Η μεγάλη αλλαγή εδώ έρχεται στην προετοιμασία του αγώνα. Ο παίχτης μπορεί να δημιουργήσει πολλαπλά σχέδια αγώνα και να τα αλλάζει κατά την διάρκεια του χωρίς να χρειαστεί να σταματήσει το παιχνίδι.
Η EA προσθέτει περισσότερες γρήγορες εντολές, τονίζοντας ότι οι παίχτες που ψάχνουν το θέμα τακτικών σε μεγαλύτερο βάθος θα έχουν ένα πλεονέκτημα αφού θα μπορούν πιο εύκολα να προσαρμόζονται και να αντιδρούν στις τακτικές των αντιπάλων τους.
Στην νέα οθόνη των Tactics θα μπορείτε -πέρα από την διάταξη ομάδας- να ορίσετε Offensive Style και Defensive style, δηλαδή το ακριβές στυλ επίθεσης και άμυνας. Στην επίθεση θα μπορείτε να καθορίσετε αν θα παίζετε με όλους τους πιθανούς τρόπους, με κατοχή μπάλας, με μακρινή μπαλιά ή με γρήγορη επίθεση. Στο θέμα άμυνας θα διαλέγετε αν οι αμυντικοί σας θα μένουν πίσω, αν θα πιέζουν συνέχεια, αν θα πιέζουν μόνο στις δύσκολες καταστάσεις όπου απαιτείται ή αν θα παίζουν ισορροπημένα.
Πέρα από αυτό, υπάρχουν 10 κλίμακες για το πλάτος και το βάθος που θα παίζει η άμυνά σας και αντίστοιχοι sliders για την επίθεση. Η αλλαγές στις τακτικές σημαίνει ταυτόχρονα και αλλαγή στη συμπεριφορά των συμπαικτών σας από την A.I. Αν για παράδειγμα διαλέξετε να παίζετε με μακρινές μπαλιές (κάτι που απεύχομαι) τότε οι παίκτες σας θα κάνουν κινήσεις στην πλάτη της αντίπαλης άμυνας ώστε να τους σκάψετε την μπάλα για να τους βρείτε. Κάπως έτσι έπαιζε η Αγγλία στο μουντιάλ και έφαγε τα μούτρα της. Αντίθετα, αν παίζετε με γρήγορη επίθεση τότε οι συμπαίκτες σας θα κάνουν γρήγορες κινήσεις ώστε να τους δώσετε πάσα ή προωθημένη πάσα κι έτσι να βγείτε με τον ταχύτερο δυνατό τρόπο στην αντίπαλη άμυνα. Θα προσαρμόζετε λοιπόν τις τακτικές ανάλογα με το στυλ παιχνιδιού σας.
Επίλογος
Αυτά είναι τα νέα χαρακτηριστικά του Fifa. Οι βελτιώσεις σε σχέση με πέρσι είναι μικρές αλλά πολλές και ίσως σε έναν μέσο χρήστη να μην είναι ορατές. Όπως και να έχει πάντως φαίνεται ότι για άλλη μια χρονιά η ΕΑ και το Fifa19 δεν έχουν αντίπαλο.
Πηγές: